tisdag 20 januari 2009

Härligt engagerade pensionärer

Igår var jag på ett härligt medlemsmöte för SPF i Upplands Väsby. Drygt 100 personer var bänkade kring kaffeborden i Vilunda församlingshem som ligger i anslutning till Väsby centrum.

Jag var där för att berätta om allt spännande som händer inom äldreomsorgen i kommunen som jag fått äran och förmånen att ha ansvar för. Vi bygger nu om ett av höghusen i centrum till ett kombinerat omsorgsboende och ett trygghetsboende. Det märks att det är stor efterfrågan på trygghetsboende. Och man vill ha det i de olika kommundelarna och inte enbart i centrum.

Jag har jobbat hårt för att ha en dialog med pensionärsorganisationerna. Det har gett mig och oss i kommunen väldigt mycket. Vi har arbetsgrupper runt framtidens boende, klagomålshantering, seniorguiden etc. Vi formar politiken tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar