måndag 7 december 2009

Underbara människor

Ibland fascineras jag över den mångfald av människor som passerar revy under en arbetsdag. Idag var en sådan dag. Det började med tre kollegor där mötet då och då var stormigare än vanligt. Storm och storm - vattenkrusning, men allt är relativt. Jag värdsätter mina kommunalrådskollegor högt och vi har också högt till tak.
Ung i Väsby stod näst på tur - sju ungdomar åk 7-9 som tillsammans ska genomföra 2010 års version av ungdosmrådsalget Ung i Väsby. Två killar och resten tjejer som verkligen jobbar hårt för att nästa generation ska skolas in i demokrati.
Intresseorganisationen för personer för funktionsnedsättning var nästa gäng, och vi har alltid mycket att tala om. Tiden gick fort och mycket blev sagt - inte minst om det samverkansavtal vi har mellan Upplands Väsby Kommun och HSO. Temadag om detta planerades.
Hemtjänst näst på tur. Underbara utförare av den hemtjänst som vi vill och kan erbjuda våra väsbybor. Ett kreativt möte som bådar gott.
Slutligen idéer för att skapa en ny politisk organisation inför mandatperioden som väntar efter valet 2010.
Jag har i alla fall inte tråkigt under mina arbetsdagar - idag var ett praktexempel på mångfald i arbetet. Tack alla underbara människor som förgyller dagarna som kommunalråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar