fredag 28 november 2014

Valarbetet äntligen över!

Nu, 75 dagar, efter valdagen är valrörelsen och valarbetet äntligen över! I kommunpolitiken i Upplands Väsby blir det fyra år i opposition. Numera är jag gruppledare för Kristdemokraterna med plats i fullmäktige och kommunstyrelsen och snart även 2:e vice ordförande i Social- och äldrenämnden. Bra plattform att fortsätta forma Upplands Väsby med ett kristdemokratiskt förtecken. Nu är det även klart med mina uppdrag i Stockholms läns landsting. Tillsammans med många andra ska jag få möjlighet att tillsammans med övriga allianspartier föra sjukvårdspolitiken framåt. Förutom platsen i landstingsfullmäktige och dito styrelse ska jag framöver ägna mycket tid åt mitt uppdrag som ordförande i Hälso- och sjukvårdsnämndens beredning för de stora folksjukdomarna. Tillgänglighetsfrågorna genom handikapprådet blir också något för mig. Jag känner mig ödmjuk infö och utmanad av dessa uppdrag. Men fötterna ska vara kvar i kommunpolitiken!
Med först en konferensresa till Zambia och semester i Thailand. Sedan blir det inga som helst fritidsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar