måndag 2 februari 2009

Årets Kristdemokrat

Det var helt fantastiskt att få ta emot den allra finaste utmärkelsen för oss kristdemokrater: Årets kristdemokrat!
Det skedde inför över 1000 partivänner i Conventum i Örebro, i festkvällen i fredags kväll!.
Jag fick motta diplom med en lång motivering, en check på 5.000 kronor till lokalavdelningen samt lika mycket till privat bruk.

Det är tidningen Kristdemokraten och patiets kommun- och landstingspolitiska råd som delar ut utmärkelsen efter en nomineringsrunda och sedan en röstning via tidningen. Alla de som röstat har väl tyckt att jag har gjort ett bra jobb. En av de mer formella förutsättningarna är att ÅK ska ha bidragit till att utveckla partiets verksamhet. Det är väl det jag har gjort i Upplands Väsby och i andra sammanhang där jag befinner mig.

Jag tror att det blev jag för att jag, tillsammans med lokalavdelningen i Väsby, har fått igenom en hel del av vårt partis frågor, nämnas kan valfrihet i hemtjänsten, införandet av vårdnadsbidraget, jobbet med Ung & trygg samt att vi har synts en del i media. Under 2008 gav lokalavdelningen ut den halvtidsrapport som jag sammanställt, och detta var något nytt inom partiet. En bidragande orsak var också att jag, tillsammans med övriga kommunalråd, initierat att kommunen är värdkommun för Stockholmsregionens EU-kontor och dess verksamhet under 2009.
Ett citat från motiveringen lyder "Maria Fälth är en färgstark och handlingskraftig politiker som samtidigt är lyhörd och ödmjuk. Hon är en ledare som uppskattas och respekteras av såväl tjänstemän och kommunledning som av politikerna i opposition".

Det känns bara bra. Nu börjar vardagen med lite lättare steg en tid framåt, men egentligen är det också nu som det som redan har gjorts också ska hålla i vardagen, så arbetsuppgifterna finns på plats oavsett utmärkelsen.

2 kommentarer:

  1. Grattis - Välförtjänt!!
    Hälsningar från vinterlandet Örnsköldsvik //Göran

    SvaraRadera
  2. Göran!

    Tack för de orden. Nu har det blivit känt även i hemstaden.

    SvaraRadera