söndag 15 februari 2009

Galgarbete i fyra timmar

Ibland undrar jag var det är för drivkrafter som gör att man gör det man gör? Igår var jag på Upplands Väsbys sociala knutpunkt och samlade galgar i fyra timmar. Den sociala knutpunkten heter Skopan och är en secondhandbutik. Ett fantastiskt ställe att träffa människor på. Att får stanna till en stund, lyssna hur det mångfacetterade ideella arbetet i kommunenen på olika sätt kommer till uttryck.
Denna gång dröjde det inte många minuter förrän det var dags att höra hur det går för LIONS i deras arbete med att fianansiera kolloverksamhet för ungdomar i kommunen. Kommunen har kunskapen om vilka ungdomar som har störst behov (utan biståndsbedömning), och LIONS har pengarna (efetr hårt arbete på bl a Skopan). Mitt i detta arbete får jag vara en länk. Nu hörde jag att det har varit en del möten på tu man hand mellan kommunen och LIONS och detta efter att jag har fått föra dem samman. Liovet som kommunpolitiker är mer än de stora strategierna - det är människors vardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar