tisdag 24 mars 2009

Spännande helg

Den gångna helgen var en helg utöver det vanliga. Resan till Kristdemokratiska Kvinnoförbundets årskonferens var lite mer spännande än det brukar vara. Att vara nominerad till förbundets ordförande är något stort. Många tankar och känslor fanns på plats samtidigt. Ska jag fixa detta? Hur mycket annorlunda kommer vardagen att bli? Finns det någon vardag kvar?

Nu sitter jag här med ett uppdrag som jag är mycket stolt över och som jag ska förvalta på bästa sätt. Något som jag vet är att detta uppdrag är inget som jag kommer att ro iland på egen hand, utan jag kommer även i fortsättningen vilja vara det ”samarbetsgeni” (citat från moderatkollega i Upplands Väsby) som jag alltid har varit.

Nu ramlar pressmeddelandena in, inbjudningar till det ena och det andra börjar landa, och många hör av sig med gratulationer. Det ska vara kul att syssla med politik, och detta är något som jag upplever just nu.

Den som har roligast vinner! Det var en devis vi i Alliansen hade i Upplands Väsby när vi lyckades peta bort sossarna från den makt de så länge prenumererat på i vår kommun. Nu andas vi lättare i Väsby. Vi ska fortsätta jobba och ha roligt och se till att vi vinner både lokalt, regionalt och riks 2010.

2 kommentarer:

  1. Grattis till ditt fina uppdrag !!! //Göran

    SvaraRadera
  2. Toppenkul att du nu är ordförande för Kvinnoförbundet! Stort grattis och lycka till!

    SvaraRadera