onsdag 26 maj 2010

Synpunkter om oss kvinnor

Igår skrev jag på min bloggplats att jag kommer att i nästa veckas nummer utveckla några tankar om ordet kvinnofälla. Idag är det återigen fullt av detta i och för sig onämnbara ord i våra ledande dagstidningar. Det verkar vara så att så fort man ska prata kristdemokratisk politik så blir det rumsrent att använda detta ord.
Kvinnor som mot varandra använder detta ord som tillhygge är inte vad vi kvinnor behöver. Varför tycker några kvinnor att andra kvinnor är så "dumma" att de blir lurade in i någonting? Att vara i en fälla betyder väl att man inte gått dit frivilligt, utan på olika sätt blivit duperade. Något annat kan i alla fall inte jag förstå, och till detta kommer att några bättre vetande vill sätta sitt doms över andras livsval och kalla detta för kvinnofälla. Nej, bättre kan vi kvinnor!
Jag bifogar ledarbloggen från GP idag.
http://http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2010/05/25/kjollers-kvinnofalla/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar