tisdag 4 januari 2011

Ny Arbetslust

Idag var familjen ute och åkte och döm av min fövåning när jag fick se en stor skylt ovanför en butik där de bokstäver som fanns på denna formade ordet "Arbetslust". Min nyfikenhet är väckt och tankarna gick på en gång till att i denna affär måste det finnas mycket skojigt. Tänk att då och då få ta sig till denna butik och där hitta den arbetslust som skulle vara intressant att ha för tillfället. Det kanske till och med går mode i vilken arbetslust som är modern? Lusten att pynta inför jul måste väl verkligen vara på mellandagsrea, och arbetslusten att ta sig i kragen och röra på sig mer måste väl slå alla prisrekord.
Som det känns nu efter alla helgledighet så klarar jag mig utan ett besök, men om ni tittar efter riktigt noga om någon månad så kanske ni ser mig smita in och botanisera mellan alla roliga typer av arbetsluster som absolut måste finnas på hyllorna. Ses vi där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar