söndag 22 september 2013

Två mandatperioder och en flytt

För en vecka sedan var det exakt ett år kvar till valen i september 2014. Jag har haft förmånen att i snart två mandatperioder få sitta i kommunledningen som en jämbördig part tillsammans med övriga allianspartier i Upplands Väsby. Under denna tid har vi uträttad en hel del och senast häromdagen fick jag ett tydligt kvitto på detta när en för mig okänd person berättade om det han känner och ser har hänt de senaste åren. Han jobbar i kommunen, men bor någon annanstans. Att människor kommer längre och längre bort från ett samhälle ingen egentligen fick sticka ut, och den mentala gråa filten var närvarande är för mig ett kvitto på att det som ändå hänt i Väsby har varit något som uppskattas. Säker kan, och ska man dock inte vara. Det är då som man lätt kan tappa fotfästet. Min utgångspunkt är att jag är förtroendevald av ett antal väsbybor, och detta manar till att stå på ta, men ändå ha klackarna i marken, för det kan blåsa rejält. Hur var det med flytten? En flytt på sju år är något unikt. Under alla mina år inom näringslivet har det skett flyttar någon gång per år, men nu flyttar hela kommunledningen in i Messingenhuset. Detta medverkar till att vi kommer att vara än mer tillgängliga, så det är bara att knacka på, om dörren inte står öppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar