tisdag 8 februari 2011

"Segerkyssen"!

Söndagen den 30 januari var en historisk dag i Upplands Väsby. På kvällen var det dags för urpremiär för Väsby Melodifestival. Ett initiativ taget av Väsby omsorg, som jobbar med personer med funktionsnedsättning. Tillsammans med fyra andra grannkommuner var det stor fest då nio sångbidrag framfördes på det allra bästa och professionella sättet. Musikskolan bidrog med musik, körsång och några gig av ett rockband. Jan Johansen var kvällens konfrencier och jag hade möjlighet att dela ut förstapriset. Glädjen stod högt i tak och åtminstone mina ögon fylldes av tårar när några av bidragen framfördes. Att få mötas, utvecklingsstöda och normalstörda,(för att citera Pär johansson från Glada Hudikteatern) på detta sätt värmer än idag, drygt en vecka senare. Jag måste få ge Jan Johansen en eloge för det mottagande och den respons som deltagarna fick från honom. Jag hade förmånen att få stå vid sceningången innan prisutdelningen och höra och delta i dialogen mellan de tävlande och Jan. Vilken härlig inställning han hade till de tävlande. Att jag sedan fick en riktig segerkyss av Björn som vann tävlingen gjorde inte saken sämre, men det jag främst tar med mig från denna kväll är den fantastiska musikglädje som spreds i lokalen och bland de 500 personerna som fanns i publiken. Du som vill får möjlighet att känna samma sak nästa år, håll utkik efter annonserna! Vi återkommer i slutet av januari nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar